Sunday, September 6, 2009

.: Pasrah & Redha :.


Salamz everyone...
x sangka ek masuk posting ni dah de 100 beb..ble pk blk, pe je ek yang aku dok melalut dalam blog ni...huhu.x kesah le kan kalo de yg nk baca ke x, nak bagi komen ke x, yang penting bila tengah menaip ni, rase cambest a kan...! ikhlas ni...=)

By da way, still wanna waish to all, Salam Ramadhan Al-Mubarak...mudah2an mendapat keberkatan di bulan yang Mulia ni. 4 me, bulan ni penuh dengan dugaan & cobaan..[eceh, macam dalam cter P.Ramlee lak]. Ye a, banyak menda yang terjadi, but i'm still keep it in my pocket. But hari ni jeri-jemari aku ni laju beno menzahirkan pe yang aku rasakan. Neway, thanks to siapa2 yang prihatin dengan apa yg berlaku, itu sume menjadi satu kekuatan dan semangat untuk aku terus bersabar. Thank You very much!

Masa seminggu sblm puasa hari tu, my mom dah masuk wad, gara2 kena cabut gigi..but this is not perkara yang remeh..sebabnya, dlu pernah operate jantung ganti injap & coz of makan Warfarin, bleeding pon non-stop..risau gila. mana x nya, kotak tisu pon abis 2-3 kotak. [serius kesian sgt2 dengan keadaan mama time tu]. Dengan xde selera nak makan, xleh tido malam. . Mayb orang nmpk je aku appy tapi hanya TUHAN je yang tahu pe yang aku rasa. Sedih beb..! Lagi-lagi kali ni aku berbuka puasa sorang2, ayah aku lak buka kat surau & sejak 2 menjak ni alkisahnya ramai yang meninggal, Innalillah....so, dia pon de hal la kan kat surau. Akak aku yang 1st ngan family dia a kan, dh berumah tangga, yg 2nd dok jaga mama kat wad. So, aku sorang je a berbuka...x pe la, kena sabar la kan. de ramai lagi orang yang dah xde mak bapak. Sabar ye cik Aizat oooii..

and u know what, hari Sabtu ngan Ahad lepas [masa nak merdeka tu la] turn aku lak yang jaga Mama kat wad HKL...huhu mula2 pk ok ke aku nak stay situ, tp memandangkan akak aku yang 2nd dah 'fasih' ngan keadaan situ, makanya tanye dia je la kan kalo de pe2. Nak dijadikan cte even wad tu agak macam 'pasar malam'..[apply 2nd klas asek lom dpt, 1st klas wat utk H1N1 nye pasal], tp ramai Melayu so, x de la rasa serabut sangat, haha. Macam2 stail orang aku nampak. Yang pelik pon ada, Macam2 ada, isk x bek btul nak gelakkan orang. wahahha...[dah tergelak nak wat camne? hehe]. De sorang doc. chinese laki, ya ampun gaya macam orang Korea. Aku lak mmg suka tgk yang muka ala2 Korean..nak kata ensem xde la ensem mana pon, tp comey, ahakss..rambut style senget...memang comel la..huhu.tapi kebanyakannye doc. pompuan muda2 gitu, salute gak a...

Yang penting, my mom dah kua wad..Alhamdulillah..but still not recovered yet. Bkn sbb sakit gusi, but 'benda' lain...aku doakan semoga 'orang berkenaan' yang tak berhati perut & berperikemanusiaan tuh, cpt2 la bertaubat and aku arap dia dtg sendri mintak maap..
Semoga Tuhan tunjukkan mereka jalan yang benar, ..but tu sume bukan kerja aku but Allah Yang Maha Esa, dan hanya Dia yang menentukan segalanya.semoga Dia beri kekuatan kepada mama especially dan kami sekeluarga. Amiin Ya Rabbal 'Alamiin..

moral of the story;
* Berbuat baiklah korang dengan ibubapa yang masih ada, dan yang sudah tiada, sedekahkanlah Al-Fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat..
* Janganlah berbuat jahat sesama manusia, nanti Tuhan murka..dan akan diberikan balasan yang setimpal dengan perbuatan yang dilakukan...
* Yang rasa dirinya x disukai, x disenangi dan sewaktu dengannya...berdoalah pada Allah kerna hanya Dia tempat untuk kau mengadu....

Astaghfirullahal 'Adziimmm.....

eh bln posa nak masuk yang ke-16 hari...Alhamdulillahh...rasa cepat je kan?
pada sesiapa yang cakap aku sombong ke pe ke, dalam bbrp hari ni, lantak korang la nak pk pe..aku pon de gak masalah sendiri, give me a break, k...[pe2 pon aku mintak maaf la yep!]
hidup mesti diteruskan,,yeehaaa,,,adios, salamzzz...

2 comments:

mysz nuruliey said...

smg mak cepat sembuh ea aizat!t ley ak g jenjalan uma ko g..heehhe..

eJart said...

amiinn..gitulah hendaknya

tu no hal, umah aku mmg open pon, ko ckp je klo nk dtg.hiks