Sunday, August 16, 2009

.: Sakit Mata vs KOMPILASI Vol. II vs xtvt sampingan :.


salamz...

hey uOls...ahaks, dis week mayb i had a bad day..mana taknya, x pasal2 dapat sakit mata.cobaan...! huhu, hope everything gonna be alrite, & sembuh cepat.....neway dapat la gak MC 2 hari [yehuuuuu], tapi penglihatan jadi kureng a kan..x selesa katanya & mata jadi sepet, ekekke..payah gak ni. macam kena kuarantin je, [bkn h1n1 je yg kena kuarantin =p] takut gak orang sekelilingku nanti berjangkit, sape yang susah?

Then, mau story sket..Jumaat petang baru ni (140809), tiba2 aku dapat 1 mesej a kan daripada moja. hiks, alkisahnya dia dah inform awal dah pasal 1 mende ni kat aku..aku lak nak kata x suka, tak jugak...nak kata suka sangat pon tak jugak. but actually dah lama teringin nak try and tau camne rasenye ngan 'mende alah' tu....hehe....jawapannya ialah menonton TEATER...uiyoooo mesti orang jarang kan nak tengok teater ni, but 4 me it's an amazing thing if dapat memahami & menghayati apa yang cuba disampaikan oleh para pelakon/pementasan itew....


Actually yang membuatkan aku lagi teringin nak tengok bila de member ajak gi tengok, Kak Eyla pon de ajak gak nonton teater Kopitiam Gandhir, but so sorry x dapat nak join la kakak. then, Majo lak minat gileerrrr kat Zahiril Adzim, alaaaaa yang pelakon jadi Merah dalam Merah Puteh kat tv3 tu and u know what recently dia menang award untuk Pelakon Harapan di FFM. Nak dijadikan citer mamat tu ade wat satu pementasan teater, KOMPILASI VOL II kat Stor Teater, Dewan Bahasa dan Pustaka. Tiket dia lak dengan harga sumbangan 20 hengget...leh tahan gak harganya..

Pementasan untuk Ahad dah sold out macam pisang goreng panas...so, yg tinggal hari Jumaat. Majo pon pe lagi ajak aku.. & aku pon agreed je a.. ye a nak tengok gak kehebatan Dira Abu Zahar ngn Zahiril Adzim dalam teater nih, slalu tengok drama lakonan diorang je kat tv. So, dalam nak dekat kul 7 gak a aku kua umah, dengan jalan jammed..fuhh seb baik sempat sampai b4 8.30 pm.
Actually Kompilasi Vol 2 ni de dua citer, 'Legasi' & 'Naturalisasi'. kalo nak tau sinopsis, meh klik SINI. Bila 1st time aku jejak kaki masuk stor teater, agak cam pellik gak....ye a tak pernah tengok teater nye pasal kan. So, here I am..!! haha bangga lak aku...hiks. so, aku pon dok seat depan tuh...ye a nak teman Majo tengok pelakon kesukaan dia..ngeh3 [alamak sori beb aku mention pasal ko banyak kat sini tapi aku suka...hehe]..tempat dia takde la sebesar Istana Budaya [hope pasni nak jejak lak kat IB, impian baru, ekekek] tapi quite ok la kan...yang pastinya ia de berkisar tentang PERJUANGAN...


..antara babak dalam LEGASI..

Skrip yang paling besh masa Legasi; Setiap Perjuangan ada satu jalan, pengorbanan...[something like dat la, x berapa ingat but maksud lebih kurang..]...& Naturalisasi lak leh tahan a, ZA watak dia siap pakai jambang kat muka lagik. So tak dapat a nak tengok the real face of him, huhu....neway aku puas ati..!! hiks... =)





..antara babak dalam NATURALISASI..





..bersama ngan Dira & ZA and Madjo..

wokey, itu hari Jumaat nye story...yang hari Sabtu (150809) lak, aku g kursus L.A.B kat Season Square Damansara Damai for the biz yang aku baru join. So, kawan2 sape yang minat nak wat duit or tingkatkan taraf hidup join a aku, insyaAllah anda akan menjadi JUTAWAN!! tak tipu beb..neway biz ni aku join under group AGOGO network. So, sape yg minat jangan segan ek contact aku...=) tak pon g usya SINI dan SINI..make sure korang takde la yang berfikiran negatif or erti kata lain berfikiran cendawan...ngeh3. Belum cuba belum tau..!



Yang menariknya de sorang budak from UiTM Segamat, dak DIP bussiness Study.[tak ingat lak nama dia] dah join wat biz ni, & Alhamdulillah dia dah senang & dapat bantu family dia yang agak susah sebelum ni, ye a kan, sume tu datang hasil usaha..kalo rajin Allah akan bagi ganjarannya kan, iye dak? ni dah panjang beno nih, korang suka ke posting aku kali ni yang berjela2?
Mesti pelik kan? huhu...tak kisah le, yang penting aku eppy (^_^)v
Wokey.stop here....tataaa

7 comments:

madjo said...

erkkk..glupp... asal aku yg pemes kat blog ko dr ZA? ehehheh...

maceh jugeks kt kamu sudi teman... psstt..nk gmbo sy ngn ZA...ngeh2...

wah kat bwh ade gmbo akak2 sy ngn BOSH... suker!!

madjo said...

"perjuangan itu kemulian bukan penyiksaan" - Cikgu Zaharah - Legasi

Suhaila MS said...

yeahhh ejart pun dah juin geng teater hiks! lepas ni kite tgk cuci the muzikal kat IB k.

Btw akak tka jd polow cousin nonton Kopitian Ghadir... huhuh kurang siaht lor dik. ku pun mc 2 hari hehehe.

***Now Showing :
Tun Abd Razak The Muzikal @ Istana Budaya 16-20 ogos (^_^)v

http://online.ticket2u.biz/

madjo said...

yeyeyee....suker2..

eJart said...

Madjo; tggu kay...hiks, xpela pemes kt blog aku je, ngeh3

~ i like the script!

kak Eyla; besh3, hiks cuci the muzikal ek? waahh afdlin shauki..!!
cam best!

Muzikal tun abdul razak pon cam nk tgk, lg2 der shidee,auww hehe

mysz nuruliey said...

amboi..berjalan sakan walaupon skt mata tue..hehehe..biz mende tue??kalo syok ak nak join gak!hehehe..

eJart said...

nurul...xde la jalan sakan macam ko, aku g 2 tempat je, huhuhu

wokey..nnt aku gtau ko ye..join jgn x join..!!