Sunday, March 27, 2016

.: PTPTN: bayar online :.

Halluuuu

Entri kali ni nak gtau pasal PTPTN. Aku nye hutang ngan dia ni de 2 akaun, diploma dan degree. Nasib baik la aku rajin nak bayar bulanan at least berkurangan la kan. Pastu ujrah pulak, memang la kurang sikit beban

Tapi 1 je aku rasa tak best sebab kalau nak bayar thru online dia mesti deduct yang diploma punya je. Dah tu yang Degree punya berkepuk makin menambah hutang. Concern aku dari dulu memang pasal ni je, sebab before ujrah bole je bayar dua2 tu sekaligus thru E-FES.

Kekunun nak wat la aduan pasal ni. Hahaha ye la taknak la menambah hutang kan, tak sistematik punya pasal. Tapi camne ntah terklik link ni. PTPTN - pay online  aku pon godek-godek rupanya sangatla senang. Ofkos puas hati pasni dah bole bayar hutang dua2 sekaligus.hehehe


Ha macam dalam pic tu klik kat BAYARAN BALIK PINJAMAN -> Masukkan Ic no (nanti automatically terpapar korang pnye pinjaman) -> BAYAR (korang yang biasa wat online mesti terer dah kan, takyah citer dah kan) dia akan ke screen FPX which means boleh pilih la akaun bank mana yang banyak ongkosnya. Hehe ..

Ok yang penting internet korang laju okay. Kang dah nak proceed payment tiba2 failed transaction. Elakkan ok. Kalau nak ada prove letak emel skali so nnt bila SUCCESS dia send ke emel korang punya prove payment. So setel!!

1 comment:

Anonymous said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

Thanks :)